۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

فوائد شنا در حوضچه آب سرد و آبهای سرد



شنا کردن در آب سرد یا در دریاچه یا زمانی که آب استخر در سردترین حالت آن است. این اتفاق اغلب در زمستان اتفاق میافتد اما همیشه اتفاق نمیافتد. برای مثال انجمن بین المللی یخ شناور برای رقابت های بین اللملی، باید آب استخر از 5 درجه سانتیگراد سردتر باشد.
برای شنا کردن در آب سرد چند فوائد بهداشتی وجود دارد اما همه ما میدانیم که این دلایل در مورد مزایای سلامتی آب به طور کلی وجود دارد. به عقیده شنا گران آب سرد امید به زندگی و کیفیت کلی زندگی را بهبود میبخشد.
در راس این قضیه شما میتوانید به طور کلی انتظار یک تناسب اندام بهتر را علاوه بر تمام منافع یک بدن کاملا سالم و تندرست را داشته باشید. فقط مطمئن شوید که شنا کردن در آب سرد با رژیم غذایی مناسبتان مطابقت داشته باشد.
اگر میخواهید زندگی خود را در تمام جنبه ها بهبود بخشید. در آب های سرد استخر ها و رودخانه ها شنا کنید. این یکی از تصمیماتی است که شما میگیرد. در اینجا با چند فوائد شنا کردن در آب سرد آشنا میشویم.

1. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند.
اثرات آب سرد بر سیستم ایمنی به طور گشترده مورد مطالعه قرار میگیرد. آب سرد به افزایش تعداد گلبول های سفید کمک میکند، زیرا بدن مجبور است به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهد. در طول این زمان بدن شما در بسیج کردن اعضای دفاعی خود بهتر عمل میکند. یک نظریه وجود دارد که، بسیاری از افرادی که در آب سرد شنا میکنند، به ندرت بیمار میشوند.

در ایران ما سه استخر شهدای فردیس کرج ، استخر شریعتی کرج و استخر پاسارگاد ملارد را برای استفاده از حوضچه آب سرد به شما معرفی میکنیم

2. شنا کردن در آب سرد به شما اندورفین بالا میدهد.
اندورفین یک ماده ای است که مغز ترشح میکند تا ما در مورد فعالیت ها احساس خاصی داشته باشیم. شنا کردن در آب سرد یک نوع ورزش است و اثرات ورزش بر افسردگی اثبات شده است. شنا کردن در آب سرد یک مانعی در برابر درد ها برای ما ایجاد میکند. اندورفین ها وقتی که ما درد میکشیم، برای کمک به ما ترشح میشوند. به همین دلیل شنا کردن در آب سرد به ویژه برای آزاد اندورفین مفید است.
3. گردش خون شما را افزایش و بهبود میبخشد.
شنا کردن در آب سرد، سرعت گردش خون در رگ ها شریان ها و مویرگ های بدن شما را زیاد میکند. خون داخل رگ شما به سط پوست فشاور آورده و سرما ایجاد شده از آب، آن را به سمت داخل فشار میدهد. به عبارت دیگر، این حرکت خون باعث میشود که اندام های بدن شما را گرم کنند. چند بار مواجهه شدن با سردی، بدن شما را به آب سرد و شنا کردن در آب سرد سازگار میکند.
برای افراد مسن و آسیب پذیر، این کار ضرورت دارد. این کار کمک میکند که آنها از عهده فصل سخت زمستان به راحتی بربیایند. در طول تمامی فصل ها، خطر مبتلا شدن به بیماری کمتر میشود و فصل های مختلف سال را لذت بخش تر میکند.
6. استرس را کاهش میدهد
استرس در دنیای مدرن شیطان است. هنگامی که زمان های استرس زا از راه میرسند ما با ناراحتی و بی تجربگی و خام بودن به مصاف آنها میرویم. وقتی که استرس تان کمتر میشود، شما احساس خوبی به زندگی خواهید داشت و وقتی که احساس خوش بینی بیشتری خواهید داشت، هنگامی که زمان های استرس زا از راه میرسند، بیشتر مقاومت خواهید کرد. شنا کردن در آب های سرد در بدن به لحاظ جسمی و روحی تاثیر میگذارد. مطالعات نشان میدهد بین آب سرد و کاهش استرس ارتباطی وجود دارد. شناگران آب سرد به طور طبیعی آرام تر و آسوده تر اند. آنها در مواجهه با بدبختی ها قوی تر واکنش نشان میدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دریافت وقت سفارت

دریافت وقت سفارت کشور های عضو شنگن از طریق سایت ویزالند و آژانس مسافرتی نهال گشت